Polityka publikowania treści

1. Postanowienia ogólne

  1. Niniejsza Polityka publikowania treści (dalej: „Polityka”) określa zasady zamieszczania i udostępniania treści na stronie internetowej (dalej: „Serwis”). Serwis jest prowadzony przez BUYAGAIN Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie (03-310), ul. Staniewicka 14A/1, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS pod nr 0001096843, NIP 5243002639, REGON 528211283 (dalej: „Administrator”).

  2. Polityka została przygotowana zgodnie z przepisami prawa polskiego (w tym m.in. Kodeksem cywilnym, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną oraz ustawą o prawie autorskim i prawach pokrewnych) oraz przepisami prawa Unii Europejskiej (w tym m.in. RODO – Rozporządzeniem o Ochronie Danych Osobowych, dyrektywą 2000/31/WE o handlu elektronicznym oraz dyrektywą 2011/83/UE o prawach konsumenta). Celem Polityki jest zapewnienie, że wszelkie treści publikowane w Serwisie są wysokiej jakości, rzetelne, zgodne z prawem oraz przyjazne dla użytkowników.

  3. Polityka obejmuje zarówno treści redakcyjne tworzone i publikowane przez Administratora (takie jak opisy produktów, artykuły, poradniki i inne materiały informacyjne), jak i treści tworzone przez Użytkowników Serwisu (takie jak opinie o produktach i opinie o sklepie). Wszyscy Użytkownicy Serwisu oraz osoby odpowiedzialne za tworzenie treści redakcyjnych są zobowiązani do przestrzegania niniejszej Polityki.

  4. Korzystanie z Serwisu, w tym zamieszczanie w nim jakichkolwiek treści, oznacza akceptację niniejszej Polityki. Polityka jest udostępniona nieodpłatnie wszystkim Użytkownikom na stronie w formie umożliwiającej jej pozyskanie, odtwarzanie i utrwalenie.

2. Definicje

Dla potrzeb niniejszej Polityki przyjmuje się następujące znaczenia pojęć:

  • Serwis – serwis internetowy , prowadzony przez Administratora, w ramach którego Użytkownicy mogą przeglądać treści oraz zamieszczać własne opinie o produktach i sklepie.

  • Administrator – podmiot zarządzający Serwisem, tj. BUYAGAIN Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie, ul. Staniewicka 14A/1, 03-310 Warszawa.

  • Użytkownik – każda osoba korzystająca z Serwisu, w tym dokonująca zakupu w sklepie internetowym lub publikująca w nim treści (np. opinię o produkcie lub sklepie).

  • Treści redakcyjne – materiały opracowane i publikowane w Serwisie przez Administratora lub na jego zlecenie, w szczególności opisy i prezentacje produktów, artykuły poradnikowe, wpisy na blogu, aktualności oraz inne teksty informacyjne.

  • Treści Użytkownika – treści wprowadzane do Serwisu przez Użytkowników, w szczególności opinie o produktach (recenzje, oceny produktów dostępnych w ofercie Serwisu) oraz opinie o sklepie (komentarze na temat obsługi, działania sklepu , doświadczeń z zakupów itp.).

  • Polityka Prywatności – odrębny dokument regulujący zasady przetwarzania danych osobowych Użytkowników oraz wykorzystania plików cookies w Serwisie .

3. Standardy jakości i wiarygodności treści

Administrator dokłada wszelkich starań, aby treści publikowane w Serwisie były wartościowe dla Użytkowników oraz spełniały najwyższe standardy jakości. W szczególności wszystkie treści w Serwisie powinny odznaczać się następującymi cechami:

  • Rzetelność i zgodność z faktami: Informacje prezentowane w Serwisie muszą być prawdziwe, dokładne i aktualne. Treści są przygotowywane na podstawie sprawdzonych źródeł (np. oficjalnych danych producentów, wyników badań, wiarygodnych publikacji) lub własnego doświadczenia autorów. Jeśli w treści przytaczane są dane, statystyki lub opinie zewnętrzne, źródło takiej informacji jest podane w sposób zrozumiały (o ile jest to możliwe i zasadne), tak aby Użytkownik mógł zweryfikować ich wiarygodność.

  • Fachowość i doświadczenie autorów: Treści redakcyjne tworzone przez są przygotowywane przez osoby posiadające odpowiednią wiedzę merytoryczną i/lub praktyczne doświadczenie w danej dziedzinie. Autorzy artykułów i porad dbają o to, by przedstawiane treści były pomocne dla Użytkowników i odzwierciedlały aktualny stan wiedzy. Jeżeli temat tego wymaga, Administrator konsultuje treści z ekspertami branżowymi lub doświadczonymi praktykami, aby zapewnić ich poprawność.

  • Wiarygodność i transparentność: Serwis buduje zaufanie Użytkowników poprzez przejrzystość przekazu. Wszelkie treści o charakterze reklamowym, sponsorowanym lub promocyjnym są wyraźnie oznaczane jako materiały marketingowe, tak aby odróżnić je od neutralnych treści informacyjnych. unika praktyk wprowadzających w błąd – informacje są prezentowane jasno i uczciwie, wraz ze wskazaniem ewentualnych źródeł finansowania lub powiązań, które mogłyby wpłynąć na obiektywizm treści.

  • Uczciwość i zaufanie: Celem Administratora jest dostarczanie treści, którym Użytkownicy mogą zaufać. W przypadku treści o charakterze poradnikowym lub opinii, gdy przedstawiane są subiektywne oceny czy rekomendacje, jest to wyraźnie zaznaczane (np. jako opinia autora). Serwis dopuszcza różnorodne punkty widzenia, jednak zawsze dba o to, by były one przedstawione w sposób wyważony i kulturalny. Jeśli w opublikowanych treściach zostaną wykryte błędy lub nieścisłości, Administrator niezwłocznie je koryguje oraz, w miarę możliwości, informuje Użytkowników o sprostowaniu.

Treści publikowane w Serwisie nie mogą naruszać powszechnie przyjętych norm etycznych ani dobrych obyczajów. Niedopuszczalne jest zamieszczanie treści obraźliwych, dyskryminujących, wulgarnych czy w inny sposób nieodpowiednich. Wszystkie materiały powinny być formułowane językiem zrozumiałym dla przeciętnego odbiorcy, wolnym od nadmiernego żargonu lub niezrozumiałych sformułowań. Serwis pragnie, aby jego treści były pomocne i przyjazne dla użytkownika – w centrum uwagi stawiamy potrzeby i interesy Klientów oraz potencjalnych Klientów naszego sklepu.

4. Treści redakcyjne Serwisu

  1. Charakterystyka treści redakcyjnych. Treści redakcyjne obejmują m.in. opisy produktów dostępnych w sklepie , artykuły poradnikowe dotyczące oferowanych towarów lub związanej z nimi tematyki, wpisy blogowe oraz inne informacje przygotowane przez zespół . Mają one na celu dostarczenie Użytkownikom wyczerpujących i przydatnych informacji, pomagających w podjęciu świadomej decyzji zakupowej lub w lepszym korzystaniu z produktów. Administrator gwarantuje, że treści redakcyjne są tworzone zgodnie ze standardami jakości opisanymi w pkt 3 powyżej oraz z poszanowaniem obowiązujących przepisów prawa (w tym przepisów o ochronie konsumentów przed działaniami wprowadzającymi w błąd).

  2. Źródła informacji i weryfikacja. Opisy produktów oparte są przede wszystkim na oficjalnych informacjach od producentów lub dystrybutorów (takich jak specyfikacje techniczne, skład, atesty i certyfikaty, instrukcje użytkowania), a także na doświadczeniach własnych zespołu (np. wynikających z testowania produktu lub opinii naszych ekspertów). Artykuły i poradniki mogą zawierać odniesienia do badań, artykułów zewnętrznych czy danych statystycznych – każdorazowo Administrator dba o to, by takie informacje pochodziły ze sprawdzonych, uznanych źródeł. Przed publikacją treści redakcyjne poddawane są wewnętrznej weryfikacji merytorycznej i językowej. Redaktorzy i korektorzy sprawdzają, czy informacje są prawidłowe i aktualne, a tekst jest zrozumiały i poprawny pod względem językowym. Jeśli to konieczne, treści są aktualizowane lub korygowane (np. gdy zmieni się stan prawny, dostępność produktu lub pojawią się nowe istotne informacje).

  3. Bezstronność i obiektywizm. stara się, aby treści informacyjne były przedstawiane w sposób obiektywny i wyważony. W opisach produktów uczciwie przedstawiane są ich cechy, zalety oraz – jeśli to istotne – ewentualne wady czy ograniczenia użytkowania, tak aby konsument mógł uzyskać rzetelny obraz danego towaru. Artykuły poradnikowe i recenzje mogą zawierać opinie autorów co do ocenianych produktów lub rozwiązań, jednak są to opinie oparte na ich wiedzy i doświadczeniu. Jeżeli dany materiał ma charakter subiektywny (np. ranking najlepszych produktów według redakcji, wpis blogowy prezentujący punkt widzenia autora), zostanie to zaznaczone w treści. Administrator nie faworyzuje bez uzasadnienia żadnego konkretnego produktu czy marki – jeśli przedstawiane są rekomendacje, wynikają one z rzeczywistych wartości danego towaru dla użytkownika.

  4. Przestrzeganie prawa i praw innych podmiotów. Treści redakcyjne są tworzone z poszanowaniem praw autorskich oraz innych praw własności intelektualnej. Zabronione jest publikowanie w Serwisie jakichkolwiek materiałów skopiowanych bez zgody z cudzych publikacji (tekstów, zdjęć, grafik itp.). Jeżeli w Serwisie wykorzystywane są materiały chronione prawem autorskim należące do osób trzecich (np. fragmenty artykułów, cytaty, zdjęcia producentów), odbywa się to na podstawie odpowiedniej zgody, licencji lub w ramach dozwolonego użytku przewidzianego prawem. Administrator dba również o to, by treści redakcyjne nie naruszały dóbr osobistych innych osób – unika w szczególności publikowania stwierdzeń mogących zniesławić lub pomówić osoby trzecie.

  5. Treści komercyjne i reklamowe. Jeśli w Serwisie publikowane są treści stanowiące reklamę, komunikat marketingowy lub materiał sponsorowany (np. artykuł powstały we współpracy z partnerem biznesowym, treści promujące określoną markę), będą one wyraźnie oznaczone jako takie (np. poprzez etykietę „Materiał sponsorowany” lub inną informację ujawniającą komercyjny charakter treści). Dzięki temu Użytkownik ma pełną świadomość, które treści są neutralne i obiektywne, a które stanowią formę promocji. Niezależnie od tego, Administrator dokłada starań, aby nawet treści reklamowe były przygotowane z poszanowaniem praw konsumenta i nie wprowadzały w błąd co do charakterystyki reklamowanych produktów.

  6. Aktualizacja treści. Informacje prezentowane w treściach redakcyjnych (w szczególności dotyczące cen, dostępności towarów, specyfikacji produktów czy obowiązujących przepisów) mogą ulegać zmianom z upływem czasu. Administrator zobowiązuje się do regularnej kontroli publikowanych materiałów i ich aktualizacji, gdy jest to konieczne dla zachowania ich prawdziwości. Każdy artykuł lub poradnik zawiera datę publikacji lub ostatniej aktualizacji, aby Użytkownik wiedział, z jakiego okresu pochodzi dana informacja. W przypadku zauważenia przez Użytkownika nieaktualnej lub błędnej informacji w treściach redakcyjnych, prosimy o zgłoszenie tego Administratorowi – wszelkie uzasadnione uwagi zostaną zweryfikowane, a w razie potrzeby wprowadzimy poprawki lub uzupełnienia.

5. Treści Użytkowników (opinie o produktach i sklepie)

  1. Dodawanie opinii przez Użytkowników. Serwis umożliwia Użytkownikom publikowanie własnych opinii na temat produktów dostępnych w ofercie sklepu, a także opinii na temat działania sklepu (obsługi, dostawy, doświadczenia zakupowego itp.). Aby dodać opinię, Użytkownik powinien być zarejestrowanym członkiem Serwisu (posiadać konto użytkownika) i zalogować się. Administrator może wymagać, aby opinie o produktach były dodawane wyłącznie przez Użytkowników, którzy faktycznie nabyli dany produkt w lub mieli realne doświadczenie z tym produktem. W tym celu Serwis może weryfikować, czy autor opinii dokonał zakupu (np. poprzez powiązanie opinii z numerem zamówienia lub statusem „zweryfikowany zakup”). Jeżeli w Serwisie funkcjonuje oznaczenie „potwierdzony zakup”, będzie ono przyznawane opiniom po pozytywnym zweryfikowaniu, że Użytkownik zakupił opiniowany towar w naszym sklepie.

  2. Wymogi dotyczące treści opinii. Opinie Użytkowników powinny być rzeczowe, uczciwe i oparte na własnym doświadczeniu. Treść opinii musi odnosić się bezpośrednio do ocenianego produktu lub usługi sklepu – powinna zawierać informacje, spostrzeżenia czy oceny, które mogą być pomocne dla innych klientów. Użytkownik wyrażający opinię powinien stosować kulturalny i zrozumiały język, unikać wulgaryzmów oraz szanować odmienne zdania. Zaleca się, aby opinia zawierała zarówno pozytywne aspekty korzystania z produktu/usługi, jak i ewentualne zauważone mankamenty – konstruktywna krytyka jest mile widziana. Niedopuszczalne jest umieszczanie ocen (np. liczby gwiazdek) bez uzasadnienia w komentarzu lub takich, które pozostają w oczywistej sprzeczności z treścią komentarza.

  3. Zakaz fałszywych i wprowadzających w błąd opinii. stanowczo zabrania zamieszczania opinii nieprawdziwych lub w jakikolwiek sposób sfałszowanych. Użytkownik może publikować wyłącznie opinie, które odzwierciedlają jego własne, autentyczne doświadczenia. W szczególności zabronione są następujące działania uznawane za nieuczciwe lub mogące wprowadzać w błąd:

    • Publikowanie fałszywych opinii – opinia nie może zawierać informacji niezgodnych z prawdą co do przebiegu transakcji, cech produktu czy doświadczeń z jego użytkowania. Niedozwolone jest wystawianie opinii na temat produktu, z którego Użytkownik faktycznie nie korzystał, lub opinii o sklepie przez osoby, które nie dokonały w nim żadnego zakupu.

    • Opinie „kupione” lub wymuszone – zabronione jest oferowanie lub przyjmowanie jakichkolwiek korzyści (np. rabatów, prezentów, wynagrodzenia) w zamian za napisanie opinii, która przedstawia produkt lub sklep w określonym (zwłaszcza pozytywnym) świetle. nie praktykuje i nie akceptuje zamieszczania sponsorowanych opinii ukrywanych jako bezstronne – wszystkie opinie muszą być dobrowolne. (Wyjątkiem mogą być akcje promocyjne wyraźnie oznaczone, w których np. za wystawienie szczerej opinii przewidziana jest drobna nagroda – w takich przypadkach informacja o tym jest jawna, a opinia wciąż musi być rzetelna.)

    • Multiplikowanie opinii – jedna osoba nie powinna zamieszczać wielu opinii o tym samym produkcie lub powielać tej samej treści opinii wielokrotnie. W szczególności zabronione jest tworzenie przez jednego Użytkownika kilku kont w Serwisie w celu wystawienia licznych opinii (zarówno pozytywnych, jak i negatywnych) dla sztucznego zawyżenia lub zaniżenia oceny produktu albo sklepu. Każdy Użytkownik powinien wyrazić swoją opinię raz, w przemyślany sposób.

    • Manipulowanie ocenami – celowe zaniżanie oceny produktu lub sklepu (tzw. „hejt”) lub celowe zawyżanie oceny bez związku z realnymi odczuciami (np. w ramach nieuczciwej konkurencji) jest zabronione. Opinie powinny zawsze odzwierciedlać szczere przekonanie autora.

  4. Treści niedozwolone w opiniach. Użytkownik zamieszczający opinię ponosi odpowiedzialność za jej treść. Niedozwolone jest publikowanie opinii, które:

    • Naruszają prawo lub dobre obyczaje – zawierają treści sprzeczne z obowiązującym prawem, wzywające do nienawiści lub przemocy, zniesławiające, pomawiające bądź obrażające inne osoby, a także treści wulgarne, obsceniczne lub powszechnie uznane za nieetyczne. W szczególności zabronione jest używanie w opiniach określeń uznawanych za obelżywe albo oskarżeń bez pokrycia wobec konkretnej osoby lub podmiotu.

    • Zawierają dane osobowe lub wrażliwe – opinia nie może ujawniać danych osobowych ani danych kontaktowych jakichkolwiek osób (np. imion i nazwisk innych klientów, pracowników sklepu, prywatnych adresów, numerów telefonów, adresów e-mail, numerów komunikatorów). Nie należy również zamieszczać informacji mogących naruszać prywatność innych (np. szczegółów transakcji przypisanych do konkretnej osoby) – wszelkie reklamacje lub spory powinny być rozwiązywane z Administratorem bez ujawniania danych w publicznej opinii.

    • Zawierają treści reklamowe lub spam – opinie służą do dzielenia się doświadczeniem, a nie do promocji. Niedopuszczalne jest umieszczanie w opiniach treści o charakterze marketingowym niezwiązanych z (np. reklamy innych sklepów, produktów konkurencji, programów partnerskich, linków do aukcji itp.). Zabronione jest również zamieszczanie jakichkolwiek linków do zewnętrznych stron internetowych w treści opinii. Wyjątkiem mogą być linki kierujące do stron (np. odwołanie się do innego produktu w naszym sklepie), o ile są one istotne dla treści opinii.

    • Są niepowiązane z danym produktem lub usługą – opinia musi dotyczyć bezpośrednio ocenianego przedmiotu (produktu) lub usługi (działania sklepu). Nie wolno zamieszczać w ramach opinii treści całkowicie niezwiązanych z przedmiotem opinii (np. komentarzy politycznych, społecznych niezwiązanych z zakupem) ani poruszać tematów pobocznych nieistotnych dla innych potencjalnych klientów.

    • Zawierają plagiat lub naruszają prawa autorskie – opinia powinna być efektem własnej twórczości Użytkownika. Nie wolno kopiować recenzji lub komentarzy z innych stron ani posługiwać się treściami stworzonymi przez inne osoby (np. kopiowanie cudzego opisu produktu z portalu aukcyjnego) bez ich zgody. Zabronione jest również zamieszczanie w opinii materiałów chronionych prawem autorskim (np. zdjęć, grafik, fragmentów cudzych tekstów) bez upewnienia się, że jest to dozwolone.

    • Zawierają informacje handlowe nieaktualne lub mylące – w treści opinii Użytkownik powinien unikać podawania konkretnych cen produktu czy warunków promocji, które mogą szybko stać się nieaktualne. Opinie nie służą do informowania o aktualnych cenach czy dostępności (te dane są dynamiczne i prezentowane w Serwisie osobno). Jeśli jednak Użytkownik chce odnieść się do kwestii ceny (np. czy produkt jest wart swojej ceny), powinien zrobić to ogólnie, bez podawania kwot, które mogą już nie obowiązywać.

    • Są napisane wyłącznie wielkimi literami lub zawierają nadmierną liczbę znaków specjalnych/emotikonek – tego typu formatowanie utrudnia czytanie i może zostać odebrane jako krzykliwe lub agresywne, dlatego opinie powinny być pisane w normalnej formie zdania, z zachowaniem zasad pisowni.

    Powyższe przykłady nie wyczerpują katalogu treści niedozwolonych. Administrator ma prawo odmówić publikacji lub usunąć również każdą inną opinię, która zostanie uznana za niezgodną z duchem niniejszej Polityki, naruszającą przepisy prawa lub mogącą negatywnie wpłynąć na bezpieczeństwo, prawa lub wygodę innych Użytkowników.

  5. Prawa i obowiązki Użytkownika dodającego opinię. Publikując opinię, Użytkownik oświadcza, że jest jej autorem i posiada pełne prawa do jej treści. Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że jego opinia jest publicznie dostępna w Serwisie – będzie widoczna dla innych odwiedzających stronę . Użytkownik może podpisać opinię swoim imieniem, pseudonimem (nickiem) lub innym identyfikatorem, przy czym zaleca się nie używać w tym miejscu danych osobowych umożliwiających pełną identyfikację (np. nazwisko) ze względu na ochronę prywatności. Administrator zastrzega sobie prawo do opublikowania przy opinii informacji, czy pochodzi ona od zweryfikowanego nabywcy (jak opisano wyżej).

    Dodanie opinii przez Użytkownika nie jest obowiązkowe – jest to dobrowolna funkcjonalność Serwisu. Użytkownik nie otrzymuje wynagrodzenia za publikację swojej opinii. Jeśli Użytkownik chce usunąć własną opublikowaną opinię (np. zmienił zdanie lub zamieścił ją omyłkowo), powinien skontaktować się z Administratorem z prośbą o jej usunięcie, podając dane pozwalające zidentyfikować tę opinię (np. link lub tytuł oraz datę publikacji). Administrator usunie lub zanonimizuje wskazaną opinię Użytkownika w rozsądnym terminie, przy czym może zachować pewne informacje wymagane prawem (np. dla celów rozstrzygnięcia ewentualnych sporów).

  6. Opinie o sklepie . Poza recenzjami konkretnych produktów, Użytkownicy mogą mieć możliwość wyrażenia opinii na temat ogólnej jakości usług sklepu (np. ocenić obsługę klienta, czas realizacji zamówienia, dostawę, politykę zwrotów itp.). Takie opinie również podlegają wszystkim powyższym zasadom (dotyczącym rzeczowości, kultury wypowiedzi, zakazu treści bezprawnych czy fałszywych). Opinie o sklepie powinny opierać się na realnych doświadczeniach zakupowych w . Administrator może weryfikować, czy opinia o sklepie pochodzi od rzeczywistego klienta (np. poprzez odniesienie do numeru zamówienia, którego dotyczy dana opinia). Celem jest zapewnienie, że oceny naszego sklepu są autentyczne i pochodzą od osób, które faktycznie skorzystały z naszych usług.

6. Moderacja treści w Serwisie

  1. Sprawdzanie i publikacja treści użytkowników. Wszelkie treści dodawane przez Użytkowników (opinie o produktach, komentarze) mogą podlegać moderacji przez Administratora. zastrzega sobie prawo do weryfikacji każdej opinii przed jej publikacją (tzw. moderacja prewencyjna) lub do niezwłocznej moderacji po jej ukazaniu się w Serwisie (tzw. moderacja następcza), w zależności od przyjętego modelu. Oznacza to, że opinia przesłana przez Użytkownika może nie pojawić się od razu publicznie na stronie – najpierw zostanie sprawdzona pod kątem zgodności z niniejszą Polityką i przepisami prawa. Moderacja odbywa się w możliwie krótkim czasie, maksymalnie w ciągu kilku dni roboczych od otrzymania treści od Użytkownika. W przypadku dużej liczby napływających opinii lub okresów wzmożonej aktywności Użytkowników, czas oczekiwania na publikację może się wydłużyć, za co z góry przepraszamy.

  2. Kryteria moderacji. Moderator (wyznaczony pracownik Administratora) sprawdza w szczególności, czy opinia: (a) dotyczy właściwego produktu/usługi, (b) nie zawiera treści niedozwolonych wymienionych w pkt 5.4 powyżej, (c) spełnia podstawowe standardy kultury wypowiedzi i zrozumiałości. Moderator nie ocenia subiektywnej opinii Użytkownika co do produktu (tzn. nie odrzucamy opinii tylko dlatego, że jest negatywna albo krytyczna wobec produktu czy naszej usługi – konstruktywne negatywne opinie są tak samo wartościowe jak pozytywne). Natomiast jeśli opinia narusza zasady Polityki (np. zawiera wulgaryzmy albo spam), moderator może ją odrzucić w całości albo zaakceptować warunkowo po wprowadzeniu drobnych zmian. Warunkowa akceptacja dotyczy sytuacji, gdy treść opinii jest co do zasady wartościowa, ale zawiera niewielkie fragmenty wymagające modyfikacji – np. usunięcia danych osobowych, ocenzurowania pojedynczego wulgaryzmu przez zastąpienie liter gwiazdkami, poprawy literówek dla czytelności. Tego typu ingerencje ograniczane są do minimum i nie zmieniają wydźwięku opinii. Co do zasady Administrator nie edytuje merytorycznej treści opinii Użytkownika, a jedynie może blokować lub usuwać treści, które rażąco naruszają zasady.

  3. Odmowa publikacji i usuwanie treści. Administrator ma prawo odmówić opublikowania opinii Użytkownika, jeśli stwierdzi naruszenie niniejszej Polityki. W takiej sytuacji opinia nie zostanie udostępniona publicznie w Serwisie, a Użytkownik – o ile podał kontakt (np. adres e-mail) – może zostać poinformowany o powodach odmowy oraz ewentualnej możliwości poprawienia treści i ponownego jej przesłania. Analogicznie, Administrator może usunąć już opublikowaną opinię lub inną treść Użytkownika, jeżeli wyjdzie na jaw, że narusza ona prawo lub postanowienia Polityki (np. pojawi się uzasadniona skarga od innego Użytkownika lub od podmiotu, którego prawa zostały naruszone daną wypowiedzią). Usunięcie opinii może nastąpić także na wyraźne żądanie samego Użytkownika, który ją zamieścił (zgodnie z pkt 5.5 powyżej). W przypadku usunięcia lub niezaakceptowania opinii z powodu naruszeń, Użytkownik – jeśli nadal chce podzielić się swoim zdaniem – powinien przygotować nową wersję opinii, która będzie zgodna z zasadami (np. usunąć niedozwolone fragmenty).

  4. Publikowanie zarówno pozytywnych, jak i negatywnych opinii. zapewnia, że publikuje zarówno opinie pozytywne, jak i negatywne, pod warunkiem że spełniają one wymogi niniejszej Polityki. Nie prowadzimy cenzury polegającej na arbitralnym usuwaniu lub ukrywaniu negatywnych ocen naszych produktów czy usług. Rozumiemy, że konstruktywna krytyka jest cennym źródłem informacji, pomaga nam udoskonalać ofertę i jest pomocna dla innych klientów przy podejmowaniu decyzji. Dlatego negatywne opinie (np. wskazujące na wady produktu czy problemy w obsłudze zamówienia) są u nas równie mile widziane, o ile są wyrażone w kulturalny sposób i poparte faktami. Usuwane lub blokowane będą wyłącznie te opinie, które naruszają zasady (np. zawierają obelgi, spam albo nieprawdę), a nie te, które po prostu wyrażają krytyczne zdanie.

  5. Zgłaszanie naruszeń przez Użytkowników. Każdy Użytkownik Serwisu ma możliwość zgłoszenia Administratorowi, że dana treść (np. czyjaś opublikowana opinia) wydaje się naruszać niniejszą Politykę lub obowiązujące prawo. Zgłoszenie takie można przesłać poprzez dostępny w Serwisie formularz kontaktowy lub na adres e-mail kontaktowy Administratora podany na stronie. Po otrzymaniu zgłoszenia Administrator dokona analizy kwestionowanej treści. Jeśli okaże się, że rzeczywiście doszło do naruszenia – podejmie odpowiednie działania, np. usunie sporną opinię, zablokuje jej dalszą publikację, a w razie potrzeby powiadomi właściwe organy (gdy treść narusza prawo w sposób poważny, np. nawoływanie do przemocy, groźby karalne). Zgłaszający może zostać poinformowany o wyniku interwencji, o ile to możliwe i zasadne.

  6. Blokowanie dostępu Użytkownikom naruszającym zasady. W skrajnych przypadkach, gdy dany Użytkownik nagminnie lub rażąco narusza zasady publikowania treści (np. uporczywie dodaje niedozwolone opinie, mimo ostrzeżeń), Administrator może podjąć decyzję o czasowym lub stałym zablokowaniu temu Użytkownikowi możliwości publikowania kolejnych treści w Serwisie, a nawet dostępu do konta Użytkownika (zgodnie z postanowieniami Regulaminu sklepu dotyczącymi blokady konta). Taka sankcja jest ostatecznością, poprzedzoną zazwyczaj ostrzeżeniem i wezwaniem do zaprzestania naruszeń. Celem jest zapewnienie bezpiecznego i przyjaznego środowiska w Serwisie dla wszystkich Użytkowników.

  7. Informowanie o sposobie moderacji i wyświetlania opinii. informuje Użytkowników, że: (a) wszystkie opinie – zarówno te pozytywne, jak i negatywne – są wyświetlane w Serwisie domyślnie w porządku chronologicznym (od najnowszych lub od najstarszych, z możliwością zmiany sortowania przez Użytkownika według oceny lub przydatności, jeśli taka funkcja jest dostępna); (b) Serwis nie ukrywa i nie filtruje opinii ze względu na ich ocenę czy treść, poza przypadkami usunięcia opinii naruszających regulamin (jak opisano wyżej); (c) średnia ocena produktu (np. w postaci gwiazdek) jest obliczana jako średnia arytmetyczna wszystkich ocen cząstkowych wystawionych przez Użytkowników, z wyłączeniem opinii usuniętych lub niezaakceptowanych; (d) Serwis może udostępniać narzędzia pozwalające Użytkownikom filtrować wyświetlane opinie (np. pokazać tylko opinie z określoną oceną albo tylko opinie oznaczone jako „potwierdzony zakup”), przy czym domyślnie prezentowany jest pełen zestaw opinii. Informacje te mają na celu pełną transparentność co do sposobu, w jaki opinie są publikowane i prezentowane w .

7. Odpowiedzialność Użytkowników i Administratora

  1. Odpowiedzialność Użytkownika za publikowane treści. Użytkownik ponosi pełną odpowiedzialność prawną za wszelkie treści, które zamieszcza w Serwisie. Dotyczy to w szczególności odpowiedzialności cywilnej i karnej za ewentualne naruszenie praw osób trzecich (np. dóbr osobistych innych osób poprzez zniesławienie lub pomówienie, praw autorskich poprzez zamieszczenie chronionego materiału bez zgody, naruszenie tajemnicy przedsiębiorstwa poprzez ujawnienie poufnych informacji itp.). Użytkownik przyjmuje do wiadomości, że publikując treści bezprawne może narazić się na konsekwencje prawne, włącznie z roszczeniami odszkodowawczymi ze strony poszkodowanych osób czy też odpowiedzialnością karną (np. za groźby, mowę nienawiści czy fałszywe pomówienia, jeśli wypełniają znamiona czynów zabronionych). Administrator zastrzega sobie prawo (choć nie obowiązek) dochodzenia roszczeń względem Użytkowników, którzy poprzez zamieszczanie treści sprzecznych z prawem wyrządzili szkodę Administratorowi (np. narażając go na odpowiedzialność prawną lub utratę renomy).

  2. Brak odpowiedzialności Administratora za treści Użytkowników. Administrator pełni rolę podmiotu udostępniającego jedynie infrastrukturę techniczną do publikacji opinii przez Użytkowników. Za merytoryczną treść opinii wyłączną odpowiedzialność ponosi Użytkownik, który ją zamieścił. Administrator nie identyfikuje się z poglądami wyrażanymi przez Użytkowników w opiniach – ewentualne stanowiska czy twierdzenia zawarte w opiniach nie powinny być utożsamiane ze stanowiskiem Administratora. Zgodnie z art. 14 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną, Administrator nie ponosi odpowiedzialności za przechowywane w Serwisie treści pochodzące od Użytkowników, dopóki nie poweźmie wiadomości o ich bezprawnym charakterze. W momencie otrzymania wiarygodnej informacji o bezprawności danej treści (np. zgłoszenia od poszkodowanej osoby lub urzędowe zawiadomienie), Administrator niezwłocznie podejmie działania w celu usunięcia tej treści z Serwisu lub zablokowania do niej dostępu.

  3. Ograniczenie odpowiedzialności Administratora za treści redakcyjne. Administrator dokłada najwyższej staranności, aby treści redakcyjne publikowane w Serwisie były poprawne i aktualne, jednak nie może absolutnie zagwarantować, że w każdym momencie wszystkie informacje są w pełni precyzyjne i kompletne. Materiały w Serwisie (takie jak opisy produktów czy artykuły poradnikowe) mają charakter informacyjny i pomocniczy. Chociaż staramy się, by na ich podstawie Użytkownicy mogli podejmować trafne decyzje, Administrator nie ponosi odpowiedzialności za skutki wykorzystania tych informacji w zakresie dopuszczalnym przez prawo. W szczególności, Administrator nie odpowiada za ewentualne szkody poniesione przez Użytkownika lub osoby trzecie wskutek polegania na treściach Serwisu, chyba że bezwzględnie obowiązujące przepisy stanowią inaczej. Jeśli jakakolwiek informacja przedstawiona w Serwisie okaże się nieścisła lub myląca i zostanie to zgłoszone, Administrator bezzwłocznie ją skoryguje, jednak do tego czasu Użytkownicy korzystają z takich informacji na własne ryzyko. Powyższe postanowienie nie ogranicza uprawnień konsumentów wynikających z powszechnie obowiązującego prawa – w razie sprzeczności informacji prezentowanych w Serwisie z ustawowo wymaganymi informacjami o produkcie (np. danymi na etykiecie produktu lub warunkami gwarancji), wiążące są przepisy prawa i oficjalne informacje dostarczone wraz z produktem.

  4. Treści zewnętrzne i odnośniki. W ramach treści redakcyjnych mogą pojawiać się odnośniki (linki) do zewnętrznych stron internetowych, artykułów lub materiałów źródłowych (np. strona producenta, raporty, inne serwisy informacyjne). Takie linki są umieszczane dla wygody Użytkownika lub celem potwierdzenia źródła informacji. Jednak Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treść, dostępność ani bezpieczeństwo zewnętrznych serwisów, do których prowadzą te odnośniki. Użytkownik, klikając link prowadzący poza , powinien mieć świadomość, że przestaje korzystać z Serwisu podlegającego niniejszej Polityce i obowiązują go zasady ustanowione przez właściciela danej zewnętrznej strony. Administrator zobowiązuje się usuwać lub aktualizować linki, które prowadzą do niebezpiecznych lub wprowadzających w błąd zewnętrznych treści, o ile poweźmie wiadomość o takim stanie rzeczy, jednak nie jest w stanie na bieżąco monitorować wszystkich zewnętrznych źródeł.

  5. Komunikacja i informacje przekazywane drogą elektroniczną. Wszelka komunikacja pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem (np. zgłoszenia naruszeń, prośby o usunięcie opinii, pytania dotyczące Polityki) odbywa się za pomocą poczty elektronicznej lub formularzy dostępnych w Serwisie. Administrator dołoży starań, aby odpowiadać na takie zgłoszenia w rozsądnym terminie. Informacje przekazywane przez Użytkownika powinny być prawdziwe i jak najbardziej precyzyjne – Administrator nie odpowiada za działania podjęte w wyniku błędnych lub niepełnych danych otrzymanych od Użytkownika.

8. Prawa autorskie i licencja na treści

  1. Prawa do treści redakcyjnych. Wszelkie treści redakcyjne publikowane w Serwisie (w tym teksty, zdjęcia, grafiki, układ strony, opracowania itp.) stanowią przedmiot praw autorskich i innych praw własności intelektualnej Administratora lub podmiotów, z którymi Administrator zawarł stosowne umowy licencyjne. Zarówno układ Serwisu, jak i zamieszczone w nim materiały podlegają ochronie przewidzianej przez polską ustawę o prawie autorskim i prawach pokrewnych oraz inne właściwe przepisy. Zabronione jest kopiowanie, rozpowszechnianie, modyfikowanie lub wykorzystywanie treści redakcyjnych Serwisu w jakikolwiek inny sposób, wykraczający poza dozwolony użytek osobisty, bez uprzedniej wyraźnej zgody Administratora lub innego uprawnionego podmiotu. Użytkownicy mogą oczywiście cytować drobne fragmenty artykułów czy opisów w ramach recenzji lub dyskusji (zgodnie z prawem cytatu), pod warunkiem podania źródła. Jednakże masowe pobieranie zawartości Serwisu, publikowanie jej na innych stronach czy wykorzystywanie komercyjne bez zgody będzie traktowane jako naruszenie praw autorskich.

  2. Prawa do treści Użytkowników. Użytkownik, który publikuje w Serwisie jakiekolwiek treści (np. opinię, komentarz, recenzję), zachowuje prawa autorskie do stworzonych przez siebie utworów (treści opinii). Jednocześnie jednak Użytkownik udziela Administratorowi nieodpłatnej, niewyłącznej licencji (zgody) na korzystanie z zamieszczonej treści w ramach działalności Serwisu. Oznacza to, że Administrator ma prawo publikować, kopiować, rozpowszechniać, a także wykorzystywać w celach promocyjnych treści dostarczone przez Użytkownika, w szczególności: wyświetlać je na stronach Serwisu , w materiałach marketingowych związanych ze sklepem (np. cytując fragment opinii w mediach społecznościowych lub w sekcji referencji klientów) czy w korespondencji z klientami. Licencja udzielona Administratorowi jest udzielona na czas nieoznaczony (Użytkownik może jednak zażądać usunięcia swoich treści, co zostanie uwzględnione zgodnie z pkt 5.5, choć nie działa wstecz na już dokonane legalne wykorzystanie) oraz na terytorium całego świata (biorąc pod uwagę globalny zasięg Internetu). W ramach tej licencji Administrator ma prawo dokonywać redakcyjnych opracowań treści Użytkownika (np. skrócić zbyt długi komentarz przy cytowaniu, poprawić oczywiste błędy językowe) z poszanowaniem praw autorskich osobistych (nie zniekształcając sensu wypowiedzi).

  3. Gwarancje ze strony Użytkownika. Użytkownik zamieszczający treści oświadcza i zapewnia, że przysługują mu odpowiednie prawa do udzielenia licencji, o której mowa powyżej, a korzystanie z tych treści przez Administratora zgodnie z Polityką nie będzie naruszać jakichkolwiek praw osób trzecich. Innymi słowy, Użytkownik gwarantuje, że sam napisał opinię (lub jest właścicielem praw do innej treści, którą zamieszcza), a także że ewentualne osoby pojawiające się w tej treści (np. jeśli Użytkownik zamieścił zdjęcie – co jednak w przypadku opinii produktowych z reguły nie ma miejsca, jako że opinie to treść tekstowa) wyraziły zgodę na jej publikację. W przypadku skierowania do Administratora przez osobę trzecią jakichkolwiek roszczeń związanych z treścią opublikowaną przez Użytkownika (np. zarzut naruszenia praw autorskich lub dóbr osobistych), Użytkownik zobowiązuje się podjąć wszelkie przewidziane prawem działania w celu zwolnienia Administratora z odpowiedzialności względem takiej osoby trzeciej. Może to obejmować wstąpienie do ewentualnego sporu/ procesu sądowego po stronie Administratora lub pokrycie uzasadnionych kosztów, jakie Administrator poniósł w związku z roszczeniem (w tym zasądzonych odszkodowań), jeśli okaże się, że treść naruszała prawa osoby trzeciej. Mamy jednak nadzieję, że takie sytuacje nie będą miały miejsca, dzięki przestrzeganiu zasad niniejszej Polityki przez Użytkowników.

  4. Wykorzystanie opinii po usunięciu. W przypadku usunięcia przez Użytkownika lub Administratora danej treści Użytkownika z Serwisu (np. usunięcia opinii), Administrator zaprzestanie dalszego upubliczniania tej treści w Serwisie. Należy jednak mieć na uwadze, że usunięcie treści z Serwisu nie musi oznaczać automatycznego wycofania jej z wszystkich materiałów, w których mogła zostać legalnie wykorzystana. Przykładowo, jeżeli fragment opinii Użytkownika został wcześniej zacytowany w artykule podsumowującym oceny klientów albo udostępniony w mediach społecznościowych sklepu – Administrator dołoży starań, by usunąć/zmienić ten fragment po wycofaniu zgody przez Użytkownika, ale może to nie nastąpić natychmiast. W każdym razie od momentu usunięcia opinii nie będzie ona już pojawiać się w Serwisie jako część zbioru opinii produktowych.

  5. Zgoda na wykorzystanie wizerunku. Zasadniczo Serwis nie przewiduje możliwości dodawania przez Użytkowników własnych zdjęć przy opiniach o produktach (opinie ograniczają się do treści tekstowej oraz ewentualnie oceny gwiazdkowej). Jeżeli jednak w ramach jakiejś funkcjonalności Użytkownik udostępniłby swój wizerunek (np. zdjęcie profilowe, które może być widoczne przy jego komentarzach) – zamieszczenie takiego wizerunku jest dobrowolne i oznacza wyrażenie zgody na jego publikację w Serwisie. Administrator przetwarza i udostępnia wizerunek użytkownika wyłącznie w związku z prezentacją jego aktywności (np. autor opinii) i zgodnie z Polityką Prywatności. Użytkownik może w każdej chwili usunąć lub zmienić zdjęcie profilowe, co będzie równoznaczne z cofnięciem lub modyfikacją zakresu zgody na wykorzystanie wizerunku. Administrator nie użyje wizerunku Użytkownika w żadnym innym celu bez uzyskania wyraźnej, odrębnej zgody.

9. Ochrona danych osobowych i plików cookies

  1. Przetwarzanie danych osobowych Użytkowników. W związku z korzystaniem przez Użytkowników z funkcjonalności publikowania treści w Serwisie, Administrator przetwarza niektóre dane osobowe Użytkowników. Dotyczy to w szczególności danych podawanych przy dodawaniu opinii, takich jak: imię lub pseudonim (nick) Użytkownika wyświetlany przy opinii, adres e-mail (jeśli jest wymagany do weryfikacji lub kontaktu, przy czym nie jest on ujawniany publicznie innym Użytkownikom), ewentualnie powiązanie z numerem zamówienia (dla celów weryfikacji „potwierdzonego zakupu”), a także wszelkie informacje osobiste, które Użytkownik dobrowolnie zamieści w treści opinii. Administratorem danych osobowych jest podmiot wskazany w pkt 1.1 powyżej. Dane te są przetwarzane wyłącznie w celu umożliwienia dodania opinii i administrowania treściami w Serwisie, a także w celu wywiązania się przez Administratora z obowiązków prawnych (np. rozpatrywania zgłoszeń naruszeń, zapewnienia rozliczalności działań na wypadek kontroli organów, wypełnienia nałożonych obowiązków informacyjnych wynikających z prawa konsumenckiego). Podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność do świadczenia usługi (art. 6 ust.1 lit. b RODO, gdy dodanie opinii jest traktowane jako element usługi elektronicznej świadczonej Użytkownikowi) lub prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust.1 lit. f RODO, polegający na zapewnieniu bezpieczeństwa Serwisu, obronie przed roszczeniami itp.), a w pewnych wypadkach zgoda Użytkownika (art. 6 ust.1 lit. a RODO), gdy Użytkownik samodzielnie decyduje o podaniu określonych danych (np. wizerunku) w swoim profilu lub opinii. Szczegółowe informacje o zasadach przetwarzania danych (w tym o prawach osoby, której dane dotyczą – prawo dostępu, sprostowania, usunięcia, sprzeciwu itd.) znajdują się w Polityce Prywatności Serwisu . Administrator stosuje wszelkie wymagane prawem środki ochrony danych osobowych Użytkowników.

  2. Pliki cookies i inne technologie. Serwis wykorzystuje pliki cookies oraz podobne technologie m.in. w celu umożliwienia Użytkownikom logowania się i dodawania opinii, zapamiętywania ustawień sortowania opinii, a także w celach analitycznych i statystycznych (np. aby śledzić liczbę i aktywność recenzentów, wykrywać nadużycia typu tworzenie wielu kont itp.). Zasady wykorzystywania cookies oraz zakres gromadzonych za ich pomocą informacji również opisany jest szczegółowo w Polityce Prywatności (ewentualnie odrębnej Polityce plików cookies, jeśli taka została ustanowiona w Serwisie). Użytkownik podczas pierwszej wizyty w Serwisie jest proszony o wyrażenie zgody na pliki cookies, zgodnie z wymogami prawa telekomunikacyjnego – wybory w tym zakresie mogą wpływać na możliwość dodawania opinii (np. zablokowanie niektórych cookies może uniemożliwić zalogowanie się lub spowodować, że sesja Użytkownika będzie szybko wygasać). Administrator przetwarza dane z cookies w powiązaniu z systemem komentarzy wyłącznie w zakresie potrzebnym do świadczenia funkcjonalności Serwisu i zgodnie z celami opisanymi w Polityce Prywatności.

  3. Odnośnik do Polityki Prywatności. Wszelkie kwestie związane z ochroną prywatności Użytkowników, które nie zostały bezpośrednio uregulowane w niniejszej Polityce publikowania treści (np. szczegóły dot. przechowywania danych, kontakt do inspektora ochrony danych, podstawy prawne przetwarzania w poszczególnych sytuacjach itp.), podlegają postanowieniom Polityki Prywatności . Zalecamy wszystkim Użytkownikom zapoznanie się z Polityką Prywatności, aby mieli pełne zrozumienie, jak ich dane i aktywność w Serwisie są chronione.

10. Postanowienia końcowe

  1. Zgodność z regulaminem Serwisu. Niniejsza Polityka jest częścią ogólnych zasad korzystania z Serwisu . W sprawach nieuregulowanych w Polityce stosuje się postanowienia Regulaminu (jeśli taki dokument obowiązuje) oraz powszechnie obowiązujące przepisy prawa. W przypadku ewentualnej sprzeczności między postanowieniami Polityki a postanowieniami Regulaminu sklepu, właściwe znaczenie rozstrzygające będą mieć te postanowienia, które są korzystniejsze z punktu widzenia ochrony praw Użytkownika (konsumenta) lub które wynikają z bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa.

  2. Charakter prawny Polityki. Polityka publikowania treści nie stanowi oferty handlowej, lecz wiążące zasady i standardy postępowania obowiązujące w Serwisie. Akceptacja Polityki przez Użytkownika (poprzez korzystanie z Serwisu i publikowanie w nim treści) oznacza zawarcie porozumienia co do przestrzegania niniejszych zasad. Administrator ma prawo w każdym czasie zweryfikować przestrzeganie Polityki przez Użytkowników i wyciągać konsekwencje przewidziane w jej treści (np. usuwać opinie, blokować dostęp) w razie stwierdzenia naruszeń.

  3. Zmiany Polityki. Administrator zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w niniejszej Polityce w przyszłości, szczególnie w przypadku zmiany przepisów prawa lub wprowadzenia nowych funkcjonalności Serwisu, które będą tego wymagały. O wszelkich istotnych zmianach Polityki Użytkownicy zostaną powiadomieni z odpowiednim wyprzedzeniem, poprzez informację opublikowaną na stronie Serwisu (np. komunikat na głównej stronie lub w panelu użytkownika) lub przesłaną drogą e-mail (dotyczy zarejestrowanych Użytkowników, jeśli zmiana dotyczy bezpośrednio ich praw lub obowiązków). Nowa wersja Polityki będzie każdorazowo dostępna na stronie . Zmiany wchodzą w życie w terminie wskazanym przez Administratora, nie krótszym jednak niż 7 dni od momentu udostępnienia informacji o zmianach (wyjątkiem są sytuacje, gdy zmiana wynika z bezwzględnie obowiązującego prawa i musi nastąpić natychmiast – wtedy obowiązuje od dnia wskazanego w przepisach). Użytkownik, który nie akceptuje wprowadzonych zmian, proszony jest o zaprzestanie publikowania treści w Serwisie i może usunąć swoje konto. Dalsze korzystanie z Serwisu po wejściu w życie zmian będzie uznane za akceptację nowej treści Polityki.

  4. Kontakt z Administratorem. W razie pytań, uwag lub wniosków związanych z niniejszą Polityką (np. chęć zgłoszenia naruszenia, prośba o wyjaśnienie wątpliwości co do interpretacji zasad) Użytkownik może skontaktować się z Administratorem. Dane kontaktowe Administratora (adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji) znajdują się w zakładce Kontakt na stronie . Administrator dołoży starań, by udzielić odpowiedzi i pomocy tak szybko, jak to możliwe, nie później niż w terminie 14 dni roboczych od otrzymania wiadomości (o ile charakter sprawy nie wymaga krótszego terminu, np. zgłoszenie bezprawnej treści będzie rozpatrywane niezwłocznie).

  5. Salvatorian clause (rozdzielność postanowień). Jeśli którekolwiek z postanowień niniejszej Polityki okazałoby się nieważne lub nieskuteczne w świetle obowiązującego prawa, nie wpływa to na ważność pozostałych postanowień Polityki. Nieważne/nieskuteczne postanowienie zostanie zastąpione przez odpowiednie uregulowanie prawne najbardziej zbliżone co do celu i skutku do postanowienia, które uznano za nieważne, zaś pozostałe zapisy Polityki pozostają w mocy.

  6. Właściwe prawo i jurysdykcja. W sprawach nieuregulowanych niniejszą Polityką zastosowanie mają przepisy prawa polskiego. Polityka nie wyłącza ani nie ogranicza żadnych bezwzględnie obowiązujących praw konsumenta przysługujących Użytkownikom na mocy prawa. Ewentualne spory pomiędzy Użytkownikiem a Administratorem dotyczące treści publikowanych w Serwisie lub wykonania postanowień niniejszej Polityki będą w pierwszej kolejności rozwiązywane polubownie. W przypadku braku porozumienia, właściwym sądem do rozstrzygania sporów będzie sąd powszechny właściwy miejscowo według siedziby Administratora, chyba że właściwe przepisy (zwłaszcza w relacji konsument – przedsiębiorca) przewidują inny tryb lub miejsce rozstrzygania sporów.

11. Data wejścia w życie

Niniejsza Polityka publikowania treści wchodzi w życie z dniem 30 marca 2025 r. i obowiązuje do odwołania lub zmiany poprzez opublikowanie nowej wersji dokumentu. Wszystkie treści zamieszczone w Serwisie począwszy od tej daty podlegają powyższym zasadom. Treści opublikowane przed wejściem w życie niniejszej Polityki, o ile pozostają dostępne w Serwisie, również są objęte jej postanowieniami od momentu wejścia w życie dokumentu. Administrator informuje, że wcześniejsze wersje Polityki (jeśli istniały) są archiwizowane dla celów dowodowych.