Polityka zwrotów

Niniejsza Polityka Zwrotów (dalej: Polityka) określa zasady odstąpienia od umowy zawartej na odległość za pośrednictwem sklepu . Sklep prowadzony jest przez BUYAGAIN Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą przy ul. Staniewickiej 14A/1, 03-310 Warszawa, wpisaną do rejestru przedsiębiorców KRS pod numerem 0001096843, NIP 5243002639, REGON 528211283 (dalej: Sprzedawca). Polityka jest zgodna z prawem polskim oraz unijnym, w szczególności z ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta.

Prawo odstąpienia od umowy w ciągu 14 dni

Mają Państwo prawo odstąpić od umowy sprzedaży produktu zawartej na odległość w terminie 14 dni kalendarzowych bez podawania przyczyny. Uprawnienie to przysługuje Klientom będącym konsumentami w rozumieniu przepisów prawa. Za konsumenta uważa się osobę fizyczną dokonującą zakupu niezwiązanego bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. Prawo odstąpienia od umowy przysługuje także osobie fizycznej prowadzącej działalność gospodarczą, jeżeli zakup nie ma dla niej charakteru zawodowego (tzw. przedsiębiorca na prawach konsumenta).

Bieg 14-dniowego terminu na odstąpienie od umowy rozpoczyna się od dnia następującego po dniu, w którym:

  • weszli Państwo w posiadanie kupionego towaru (lub w posiadanie towaru weszła wskazana przez Państwa osoba trzecia inna niż przewoźnik) – dotyczy to umowy sprzedaży jednej rzeczy;

  • otrzymali Państwo ostatni z zamówionych towarów – gdy zamówienie obejmuje wiele rzeczy dostarczanych osobno;

  • otrzymali Państwo ostatnią partię lub część towaru – gdy towar dostarczany jest partiami lub w częściach;

  • otrzymali Państwo pierwszą dostawę towaru – przy umowie przewidującej regularne dostarczanie towarów przez określony czas.

Aby zachować termin, wystarczy wysłać nam oświadczenie o odstąpieniu przed upływem 14 dni od otrzymania towaru. Nie muszą Państwo podawać powodu odstąpienia.

Sposób zgłoszenia zwrotu (odstąpienia od umowy)

Aby skorzystać z prawa odstąpienia, należy złożyć Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Mogą to Państwo zrobić w dowolnej formie – na przykład:

  • wysyłając pisemne oświadczenie listem na adres: BUYAGAIN Sp. z o.o., ul. Staniewicka 14A/1, 03-310 Warszawa;

  • wysyłając oświadczenie w formie wiadomości e-mail na adres: zwroty@buyagain.pl;

  • wypełniając formularz odstąpienia od umowy dostępny na stronie internetowej naszego sklepu (jeśli udostępniamy taką opcję).

Przykładowy wzór formularza odstąpienia od umowy stanowi załącznik nr 2 do ustawy o prawach konsumenta i jest również dostępny na naszej stronie (w sekcji Zwroty). Skorzystanie z tego wzoru nie jest obowiązkowe – mogą Państwo sformułować odstąpienie samodzielnie. Ważne jednak, aby złożone oświadczenie było jednoznaczne i zawierało informację o decyzji odstąpienia od umowy. Zalecamy podanie w treści oświadczenia danych ułatwiających identyfikację zakupów: imię i nazwisko, numer zamówienia, datę zawarcia umowy oraz ewentualnie dołączenie kopii dowodu zakupu. Ułatwi to i przyspieszy procedurę zwrotu.

Jeśli wyślą Państwo oświadczenie e-mailem lub przez formularz elektroniczny – niezwłocznie potwierdzimy jego otrzymanie, odpisując na Państwa wiadomość (potwierdzenie na trwałym nośniku, zgodnie z art. 21 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta).

Zwrot towaru (termin i procedura)

Konsument ma obowiązek zwrócić towar Sprzedawcy nie później niż w ciągu 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy. Prosimy odesłać lub przekazać nam zwracany produkt na podany powyżej adres Sprzedawcy niezwłocznie, ale najpóźniej w terminie 14 dni od daty złożenia oświadczenia o odstąpieniu. Do zachowania tego terminu wystarczy nadanie przesyłki przed jego upływem.

Zwracany towar prosimy odpowiednio zapakować i zabezpieczyć na czas transportu, aby zminimalizować ryzyko uszkodzeń w drodze do nas. Najlepiej, aby produkt został odesłany w oryginalnym opakowaniu wraz ze wszystkimi akcesoriami i elementami wyposażenia, jakie otrzymali Państwo przy zakupie. Prosimy również – w miarę możliwości – dołączyć dowód zakupu (paragon lub fakturę). Brak oryginalnego opakowania czy dowodu zakupu nie pozbawia Państwa prawa odstąpienia, lecz może wpłynąć na wydłużenie procedury rozliczenia zwrotu.

Zalecamy zachowanie potwierdzenia nadania przesyłki zwrotnej. W razie jakichkolwiek wątpliwości związanych z procesem zwrotu, pozostajemy do Państwa dyspozycji pod naszym adresem e-mail i numerem telefonu.

Koszty przesyłki zwrotnej

W przypadku odstąpienia od umowy Konsument ponosi bezpośredni koszt odesłania towaru do Sprzedawcy. Oznacza to, że będą musieli Państwo zapłacić za wysyłkę zwracanego produktu do naszego sklepu (zgodnie z cennikiem wybranego przewoźnika).

Sprzedawca nie odbiera przesyłek wysłanych za pobraniem (COD). Prosimy zatem nie nadawać do nas paczek “za pobraniem” – taka przesyłka nie zostanie przez nas odebrana, co może opóźnić lub uniemożliwić dokonanie zwrotu. Prosimy wybrać standardową przesyłkę opłaconą z góry.

Jeżeli ze względu na charakter towaru nie można odesłać go zwykłą pocztą (np. z uwagi na gabaryty lub szczególne właściwości), Konsument również pokrywa koszt takiego zwrotu. W przypadku towarów wymagających specjalistycznego transportu poinformujemy Państwa przed zawarciem umowy o przewidywanych kosztach zwrotu (zgodnie z art. 12 ust. 1 pkt 10 ustawy o prawach konsumenta).

Zwrot płatności

W razie odstąpienia od umowy umowę uważa się za niezawartą, a wszelkie wzajemne świadczenia ulegają zwrotowi. Sprzedawca zobowiązuje się do zwrotu wszystkich płatności otrzymanych od Państwa, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Państwa oświadczenia o odstąpieniu od umowy. Zwracamy zarówno cenę zakupu towaru, jak i koszty jego wysyłki do Państwa (o ile zostały poniesione przy zakupie), z zastrzeżeniem najtańszej opcji dostawy – o czym mowa poniżej.

Zwrot środków nastąpi przy użyciu takiego samego sposobu płatności, jakiego użyli Państwo przy pierwotnej transakcji, chyba że wyrażą Państwo zgodę na inne rozwiązanie. W żadnym przypadku nie pobierzemy żadnych opłat w związku z formą zwrotu należności.

Jeżeli przy zakupie wybrali Państwo płatną dostawę towaru, zwrócimy koszt dostawy do Państwa jedynie do wysokości najtańszej oferowanej przez nas w momencie zakupu opcji przesyłki. Innymi słowy, jeśli wybrano droższą formę dostawy (np. przesyłkę ekspresową) zamiast najtańszej dostępnej, zwrot kosztów dostawy nastąpi w kwocie odpowiadającej najtańszej opcji, jaką oferowaliśmy, bez refundacji różnicy za droższą usługę przewozową.

Uwaga: Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od Państwa do chwili otrzymania z powrotem zwracanego towaru lub dostarczenia nam dowodu odesłania towaru (w zależności od tego, co nastąpi wcześniej), zgodnie z art. 32 ust. 1 ustawy o prawach konsumenta. Jeżeli odstąpili Państwo od umowy, a w ciągu 14 dni Sprzedawca nie otrzyma zwracanej rzeczy ani potwierdzenia jej odesłania, może to skutkować wstrzymaniem zwrotu płatności do czasu otrzymania towaru.

Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości towaru

Zgodnie z art. 34 ust. 4 ustawy o prawach konsumenta Konsument odpowiada za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. Oznacza to, że mogą Państwo obchodzić się z towarem jedynie w takim zakresie, w jakim mogliby to Państwo zrobić przy zakupach w sklepie stacjonarnym (ogląd, przymierzenie, podstawowe sprawdzenie działania). Używanie towaru w sposób wykraczający poza powyższy zakres (np. intensywne użytkowanie urządzenia, noszenie odzieży poza krótką przymiarką, usunięcie fabrycznych zabezpieczeń, folii czy plomb) może skutkować proporcjonalnym obniżeniem wartości zwracanej kwoty.

Sprzedawca ma prawo pomniejszyć wysokość zwrotu odpowiednio do utraconej wartości zwracanego produktu. Jeżeli stwierdzimy, że zwrócony towar został uszkodzony, zabrudzony, pozbawiony części wyposażenia lub opakowania, albo nosi ślady użytkowania wykraczające poza konieczne zapoznanie się z nim, kwota zwracana Konsumentowi może zostać pomniejszona stosownie do utraty wartości towaru, nawet do 100% ceny (w skrajnych przypadkach, gdy produkt został całkowicie zużyty lub zniszczony).

Aby uniknąć takich sytuacji, prosimy obchodzić się z towarem ostrożnie do czasu podjęcia decyzji o jego ewentualnym zwrocie. W szczególności prosimy nie usuwać fabrycznych metek, plomb ani nie używać produktów w sposób, który mógłby powodować ślady zużycia, dopóki nie zdecydują się Państwo go zatrzymać.

Należy także pamiętać, że Konsument ponosi odpowiedzialność za uszkodzenie lub utratę towaru wysyłanego do Sprzedawcy w ramach zwrotu. Dlatego zalecamy nadawać przesyłki zwrotne w sposób umożliwiający ich śledzenie i ubezpieczenie, a towar należycie zabezpieczyć w paczce.

Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy

Zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do określonych kategorii produktów i usług. Poniżej przedstawiamy wyczerpującą listę wyjątków, kiedy 14-dniowy zwrot towaru nie będzie możliwy:

  • Treści cyfrowe niedostarczane na nośniku materialnym – produkty cyfrowe dostarczane elektronicznie (np. pliki do pobrania, e-booki, muzyka lub filmy VOD online), jeżeli rozpoczęto ich dostarczanie (świadczenie) za wyraźną zgodą Konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy. Innymi słowy, jeśli Konsument zgodził się na udostępnienie zakupionej treści cyfrowej przed upływem 14 dni (i został poinformowany o utracie prawa odstąpienia), wówczas po rozpoczęciu świadczenia nie może odstąpić od umowy dotyczącej takiej treści cyfrowej.

  • Produkty na indywidualne zamówienie – rzeczy nieprefabrykowane, wyprodukowane według specyfikacji Konsumenta lub służące zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb (czyli towary wyraźnie spersonalizowane na specjalne zamówienie klienta).

  • Produkty o krótkim terminie – towary ulegające szybkiemu zepsuciu lub mające krótki termin przydatności do użycia (np. produkty spożywcze, żywność świeża, artykuły szybko psujące się).

  • Produkty dla dzieci – niektóre artykuły przeznaczone dla niemowląt i małych dzieci, dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, których po otwarciu nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub względy higieniczne. Dotyczy to np. smoczków, butelek, odciągaczy pokarmu, środków higienicznych dla niemowląt – jeśli opakowanie takiego produktu zostało otwarte po dostarczeniu, odstąpienie od umowy jest wyłączone.

  • Kosmetyki i artykuły higieniczne – produkty kosmetyczne, toaletowe lub farmaceutyczne oraz inne środki higieny osobistej, które są dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu i zostały otwarte po dostarczeniu. Po naruszeniu oryginalnego opakowania (np. zdjęciu folii, zerwaniu plomby) z uwagi na względy zdrowotne i higieniczne nie ma możliwości zwrotu takich produktów.

  • Bielizna i produkty intymne – bielizna osobista (m.in. majtki, skarpetki, rajstopy) oraz produkty o charakterze intymnym lub erotycznym, które są dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu. Po otwarciu opakowania ze względów higienicznych nie można zwrócić tego rodzaju towarów.

  • Nagrania audio/wideo i oprogramowanie – nośniki danych zawierające nagrania dźwiękowe lub wizualne (np. płyty CD, DVD) albo oprogramowanie komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli zostało ono otwarte po dostarczeniu. Przykładowo, jeśli Konsument zdjął folię ochronną z fabrycznie zapakowanej płyty z filmem lub grą, taki produkt nie podlega zwrotowi.

  • Prasa – dzienniki, periodyki lub czasopisma (gazety). Zakupione pojedyncze wydania prasy nie podlegają zwrotowi. (Wyjątek stanowi umowa o prenumeratę – Konsument może odstąpić od umowy prenumeraty w ustawowym terminie 14 dni od zawarcia takiej umowy).

Powyższe wyłączenia oznaczają, że w wymienionych przypadkach Konsument nie może skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość. Informujemy o nich zgodnie z art. 38 ustawy o prawach konsumenta, aby rozwiać ewentualne wątpliwości co do możliwości zwrotu określonych produktów.

Uwaga: Powyższe ograniczenia nie wyłączają ani nie ograniczają uprawnień Konsumenta z tytułu rękojmi za wady czy gwarancji producenta. Jeżeli towar okaże się wadliwy, uszkodzony lub niezgodny z umową, Konsument ma prawo do reklamacji na zasadach określonych przepisami (niezależnie od braku możliwości odstąpienia od umowy bez podania przyczyny dla tego towaru).